Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

19 Mac 2009

Edisi Pagi - Sidang Debat BPN - BNM semalam turut dihadiri pemerhati dari Melbourne, Australia ~ Malaysiakini



Alhamdulillah semalam sidang debat telah berjaya menarik perhatian ramai pihak. Meskipun pihak seberang sana tak hadir secara nyata dengan nama seperti Asrol, Sya Reformasi, Ummi, Topeng Xinwugi dan lain lain namun ia tetap disokong dengan sepenuh hati oleh rakan rakan BPN samada blogger atau supporter.

Bayangkan 70 lawan 2 - 3 ? Siapa menang ? Tentu BPN juga yang menang...

Jumlah kita yang terlalu ramai menyesakkan dada mereka. Mereka juga tidak berani berdebat secara gentlement serta sukar mengikuti peraturan dan perintah Panglima sebagai Speaker Dewan.. Bila kena Ban mereka kata kita tidak adil.. Macam macam alasan mereka..

Pada mulanya memang hajat awal kita nak buat di Yahoo Messenger tetapi oleh kerana terlalu ramai yang add email saya serentak dan bertanya serentak, akhirnya saya membuat keputusan selepas berbincang dengan kawan2 untuk memindahkannya ke chatroll. Bagi mengelakkan masa terbuang begitu saja.

Bayangkan tak menang tangan saya melayan ratusan peminat dan juga peserta sidang debat yang menambah email saya ke dalam YM mereka dan mujurlah qasehnuryz muncul dan membuat tawaran menolong saya memasukkan contact yang dah disimpan masuk ke dalam dewan. Alhamdulillah walau pun tak jadi diteruskan di YM, sikap ingin membantu beliau sedikit sebanyak sangat saya hargai...Tq so much!

Namun saya juga kesal semalam kerana sidang yang dirancang tidak berjalan seperti yang diharapkan sehingga menimbulkan kemarahan segelintir kecil yang kecewa dengan masalah masalah yang timbul. Ramai terpaksa menunggu dan ramai kecewa tak dapat masuk Conference ekoran masalah Yahoo Messenger saya.Namun saya anggap ia sebagai asam garam perjuangan dan akan berusaha memperbaikinya lagi pada masa akan datang.

Dugaan memang datang satu persatu semalam. 

Bayangkan internet di rumah saya jem jam 8.30 malam dan saya terpaksa keluar ke pekan untuk menggunakan internet di kedai makan. Bayangkan beberapa buah kedai saya jelajah cari sambungan internet yang ada suis untuk charge laptop. Hampir putus asa juga saya ketika itu... Kerana pasti semua sedang tertunggu tunggu...Mujur akhirnya saya bertemu kedai sesuai tepat jam 9 pm dan di sanalah saya berada hingga sidang ditangguhkan kerana kedai sana juga mahu ditangguh jualannya ( baca : tutup hehehe )

Cuma,saya kesal BNM masih lagi menggunakan alasan BPN takut untuk bersua di alam nyata sedangkan mereka sendiri masih lagi takut bersua di ruang chat untuk berdebat tanpa dikenali atau di ruang komen yang sekadar ditulis sebagai anonymous sahaja.. Bagaimana mungkin kita bertemu di alam nyata jika di alam siber pun kita masih lagi beralasan dan mengelak dari datang hadir sidang ?

Soalnya adakah itu tanda mereka ada 'telur' ? Atau mereka sebenarnya ada hidden agenda ?


Di bawah imej pengunjung semalam yang hadir dari Melbourne Australia dan saya tak sangka sidang debat kita berjaya menarik peminat sejauh itu untuk turut sama hadir bersidang dan berdebat tentang negara kita yang semakin teruk ekoran politik songsang pembangkang pada hari ini..

Songsang tak tahu ? iaitu luar tabie dengan menggunakan jalan belakang dari berhadapa depan depan...Contohnya : kutuk dan maki dengan guna nama anon dan anon dan anon hingga layak sahaja digelara MAK ENON THE RETURN kepada mereka ini semua..

Itu sahaja dulu, malam ini saya keluar kawasan lagi beberapa hari dan saya akan cuba online di setiap ruang dan peluang yang ada nanti. Jangan risau ketiadaan saya kerana BPN bukan kepunyaan panglima seorang..Bahkan ia dikemudikan oleh semua Majlis Tertinggi BPN yang anda boleh rujuk masalah dengan mereka dengan meninggalkan komen di blog blog mereka... Senarai ada di ruang kanan blog ini....


Syukran...




26 ulasan:

MAWAR BERDURI berkata...

salam pang5.

tahniah lah kepada smua ahli yang dapat bersidang smalam. sayang sekali mawar terpaksa bermeting2 sehingga larut malam dan tidak berkesempatan pun membuka notebook yang cumil ini.. he he

pasal telur2 tu pang5 mawar rasa bukan ja mereka tak da telur malah tidak dibekalkan langsung dengan bekalan telur2 yang berkhasiat (ai ndak telebih kah sudah aku ni) he he ok lah sekian.

salam perjuangan.

sahabat gunung berkata...

Assalammualaikum.

Bos, sori semalam tak sihat. Saya tido awal, lepas Maghrib.

Insya-Allah, lepas nie saya akan join kalau tidak ada aral melintang.

Sekadar makluman:
YM saya: sahabat.gunung
email: sahabat.gunung@yahoo.com

ONE berkata...

x bes la kalo x debat..
teringin nk follow

semutapi berkata...

Saya tak faham mengapa panglima mencari 1,000 alasan untuk melarikan diri dari debat. Yang mencabar utk debat ialah GOMO BPN, tapi bila cabaran diterima macam-macam alasan pula diberi panglim utk lari. Mengapa? Mengapa takut menghadapi realiti? Sampai bila kita perlu sembunyi dalam selimut fantasi?

Jika setakat chatroll atau YM, ia ibarat kanak-kanak tadika main pondok-pondok - ada jadi ibu, ada jadi ayah, ada jadi anak. Seperti juga parlimen pondok-pondok BPN - ada jadi Yang Dipertua, ada jadi Setiausaha dan pelbagai jawatan ala-kanak-kanak tadika lain. Yang tak ada cuma jawatan Ketua Pembangkang sebab BPN perasan mereka parlimen pondok-pondok satu parti- parlimen ala pemerintahan komunis, fasis dan autokrasi. Tapi itu tak apalah - budak tadika yg main pondok-pondok mana nak faham sangat tentang komunisme, fasisme dan autokrasisme ini. Yang depa faham cuma syok sendiri main pondok-pondok di alam maya.

Sekarang masa tiba untuk blogger BPN jadi sedikit dewasa. Orang dewasa tidak main pondok-pondok, mereka bercakap di alam nyata, berlari di alam nyata dan bertarung di alam nyata.

Tapi masalahnya, sudiklah panglima back to reality? Memang betul tidak salah bermain pondok-pondok BPN di alam fantasi, cuma sesekali jomlah kita sama-sama jumpa face to face di alam nyata. Saya secara peribadi terlalu teringin menatap wajah GOMO the Gay si-pencarut cyber yang merupakan peminat nombor wahid "al-juburi" yang selalu diulang-ulang dalam penulisannya itu (Dia tak perlu tunjuk "al-juburi"nya kepada umum, tengok wajah tak machonya pun cukuplah)!

chot berkata...

setahu aku le debat ni bermaksud kita berbahas tentang sesuatu isu bukan berchatting

maksudnya...medium yang kamu gunakan untuk menjalankan debat tak berapa bagus le..tak menunjukkan kematangan..

begini sajalah saudara
sekira di pihak kamu tidak berkemampuan untuk melaksanakan debat secara terbuka...elok di tangguhkan atau di lupakan..

saya ada memerhati debat semalam..tp ianya karut dan menjadi cerita jenaka..

tiada pujiaan yang layak di berikan pada debat semalam..

kucar kacir...tidak terkawal...ni bukan debat...ni mcm budak2 dok gila berchatting

so sekiranya masih mahu di teruskan debat...rancang le...adakan di tempat awam

di sini saya cadangkan supaya debat di adakan di hujah@TV9

biar seluruh rakyat malaysia tahu

renung2kan lah...

ikhlas dari saya..

PARPUKARI berkata...

SALAM TUAN PANGLIMA, SAYA CUKUP BANGGA DENGAN TUAN PANGLIMA INI, ALHAMDULILLAH KITA ADA SEORANG YDP YANG SANGAT MACHO DAN BERTANGGUNGJAWAB, SAYA FAHAM DA SAYA TAHU KESUKARAN PANGLIMA SEMALAM AND FOR THAT SIR, I SALUTE YOU SIR...

SEMALAM TELAH TERBUKTI BAHAWA PENCACAI KUNYIT YANG DIBAYAR UPAH TINGGI NI MEMANG TAKDE TELUR...DI ALAM MAYA PUN TAK LEHA NAK LAWAN KITA....LEPAS TU NAK AJAK BERDEBAT FACE TO FACE...

DEPA NI MEMANG BACUL LOW CLASS PUNYA....

TQ PANGLIMA, YOU THE MAN!!!

Tanpa Nama berkata...

Petikan dari Perisik Rakyat:

Hari ni sehari suntuk aku tak dapat nak online sebab kami dah berpindah dari Ipoh ke Bukit Gantang untuk persediaan menghadapi Pilihanraya Kecil Bukit Gantang. jadi sehari suntuk aku kami tak dapat online. perkhidmatan BerukBand dekat sini agak teruk dimana siang tadi kami langsung tak daoat nak ekses ke internet.

Keadaan pulak agak kritikal berikutan cabaran dari Bloggers BPN melalui GOMO kepada Cyberboron. cabaran BPN bersambut tanpa perlu bermeeting-meeting, cukup dengan 1 sms kepada sahabat-sahabat BlogNet dan sms dijawab dengan 2 patah kata - cantek..! bila..? cukup mudah.

Menunggu persetujuan seterusnya dari BPN pula agak mengambil masa. dah la depa yang cabar, bila kami bagi persetujuan tak sampai setengah jam lepas dicabar, depa pulak suruh tunggu sebab nak meeting. orang-orang UMNO ni memang tak leh nak buang dah perangai depa. sikit-sikit meeting, sikit-sikit meeting.

Bukan apa... aku paham, masa GOMO buat cabaran tu, dia tak sangka yang kami akan sahut cabaran tu tanpa banyak soal dan cabaran juga disambut tanpa perlu meeting-meeting. aku jugak paham keperluan depa untuk meeting tu sebab apa. aku tengok cabaran GOMO tu dibuat tanpa "sedar".... PPC pun tak tau sampai fakta berkenaan debat tu pun dia tak paham.

Asalnya GOMO yang cabar kami, tapi bila PPC tinggal komen dekat pos aku dekat bawah ni PPC cakap kami yang cabar BPN... salah fakta tu PPC... aku tak tau apa GOMO dah belit mu... tapi mu kena baca balik cabaran GOMO yang Cyberboron attach dalam artikel dia bertajuk DEBAT : BLOGNET SAMBUT CABARAN BPN.

PPC kena belajar mencari fakta sendiri dan jangan mengharap kesemuanya pada pencacai bawahan. malu hang sebagai "kepala" PPC. mana keliber anda kalau benda mudah macam tu pun boleh gagal?

Petang tadi masa kami jumpa Ummi, PPC tengah rancak ber YM dengan Ummi. PPC cadangkan supaya debat diadakan di alam maya sahaja iaitu melalui YM. sempat jugak aku menyampuk 4-5 kali tanpa pengetahuan PPC. jadi dekat sini aku nak bagitau PPC macam yang aku jawab dalam YM tadi.

YM tu bagi kami tempat borak-borak kosong je, tempat anak-anak muda yang belum matang mencari jodoh atau mengambil kesempatam (bukan semua).

Apa rasionalnya berdebat dalam YM? matlamat caabaran debat disahut ialah untuk menerangkan kepada orang ramai hal-hal berkaitan rakyat dengan hujah macam yang dikatakan oleh GOMO. aku nak tanya PPC dan korang-korang yang pernah berconference melalui YM, apa masalah korang bila ada forumer melebihi 5 orang?

Sempat ke nak baca apa yang orang terdahulu taip? cadangan PPC betul-betul cadangan dari orang yang pendek akal.

Cadangan berdebat melalui YM bagi aku adalah cadangan palinG tak cerdik dari seorang Blogger yang mengetuai 1 pasukan Blogger yang berdiri atas nama "Membela Negara". apaa yang dapat kau sampaikan dalam YM tu? berapa juta rakyat Malaysia yang ikut sama dalam conference YM? 1 juta? 2 juta? 3 juta? 4 juta? sampai ke apa yang kau nak sampaikan?

Kalau tahap tu je pemikiran PPC, aku cadangkan supaya PPC tak payah lah nak jadi Blogger... lebih baik jadi goBlog..! sesuai dengan tahap pemikiran tu.

Kalau setakat adakan debat dalam YM semata-mata untuk membolehkan korang penuhkan post dalam blog dengan cerita "debat cyber" BPN menang..!" rasa aku baik tak payah tunggu debat. kau buat je terus artikel tu. pandai-pandai la reka. bukan ada saksi pun yang tengok dengan mata kepala diorang. nak bagi nampak lagi real, korang letak je la nama sape-sape yang "kununnya" jadi saksi.

Inikan alam cyber..! sesape pun boleh menipu hal-hal macam tu dan tak payah nak susah-susah tunjuk bukti. lagipun peminat BPN pun bukannya pandai sangat pakai akal. buat je apa-apa artikel dah pasti ada yang "sokong, sokong, sokong..!" hahaha...

Satu lagi yang PPC timbulkan dalam sembang dia dengan Ummi tadi, soal keselamatan. katanya kena fikir jugak keselamatan GOMO. kenyataan tu buat aku terkejut. macam mana sorang blogger yang kununnya sentiasa bicara dengan "fakta" boleh takut? macam mana sorang blogger yang bercerita dengan fakta boleh ada musuh? korang memang hebat..!

Kenyataan PPC bagi aku sangat-sangat dangkal. korang selalu bercakap soal perpaduan tap korang pulak yang tak percaya pada orang ramai. korang memperbodohkan orang ramai. seolah rakyat Malaysia ni tak de otak.

Pada faktanya ialah, kami dalam pihak pembangkanglah yang selalu ditekan dari segi keselamatan. berapa ramai pimpinan kami yang selalu terima ugutan? siapa yang pernah terima peluru? siapa yang kena serang di Parlimen? siapa yang selalu kena belasah selama ni? orang-orang UMNO atau Pakatan Rakyat?

Osman balik ke DUN nya lepas dia belot, ada yang pukul dia ke?

Undang-undang negara ni "jarang sangat" menyebelahi kami jadi kalau cakap soal keselamatan, sepatutnya kami yang perlu risau..! terima cabaran debat terbuka bukan satu idea yang baik sebenarnya bagi kami, dah pasti tak kurang dari 10 orang SB akan datang kemajlis debat dengan kamera dan video cam untuk merakam gambar kami dan itu bukan satu pilihan yang baik untuk kami (debat terbuka). tapi demi menyampaikan maklumat yang benar, BlogNet sanggup mempertaruhkan semua tu.

Tak timbul soal keselamatan dalam hal tu. belum pernah dalam mana-mana debat antara BN dan PR sebelum ni yang menimbulkan hal-hal berkaitan keselamatan. hal keselamatan bagi aku cuma timbul sebagai alasan untuk mengelak dari menyertai debat terbuka.. apakah PPC cuba beritahu bahawa selama ini kerajaan UMNO/BN gagal dalam soal keselamatan di Malaysia? yang tu aku tak tau... hanya PPC yang tau.

Jadi dekat sini aku nak bagitau PPC dan geng-geng BPN... kalau nak debat dalam alam cyber, dalam YM, hangpa debat la sesama hangpa, hangpa tanya, hangpa jawab... agak-agak dah puas, buat artikel dekat blog-blog BPN "kami menang..!" ala... bukan sape-sape tau pun...

Aku tak paham apa yang korang perjuangkan. dibagi peluang untuk sampaikan maklumat dan hujah, banyak pulak alasan. padahal korang yang mulakan dulu cabaran..!

Debat dalam YM adalah debat "syok sendiri"... korang debat la sesama korang sampai kenyang... agak tak cukup, buat 4-5 conference sampai muntah. jangan lupa buat artikel siapa yang menang dalam debat tu... kami nak tau jugak macam mana "BPN belasah BlogNet" dalam debat maya tuh..! kah kah kah kah kah...!!!

Kesimpulannya debat melalui YM kami tolak bulat-bulat. ingat PPC..! GOMO yang cabar kami dan GOMO habaq "bagitau je dimana dan bila..!". jadi aku pegang ayat GOMO..! kami yang berhak tentukan dimana sebab cabaran GOMO berbunyi begitu..!

BPN..! Bukit Gantang menanti debat terbuka antara BPN dan BloggersNetwork@Perak..! kami tunggu BPN. kalau nak berjuang, bejuanglah sebagai anak jantan, bukan sebagai kera jantan.

Dan ingat kata-kata ini - "Kalau Takut Pada Risiko, Usah Bicara Tentang Perjuangan..!"

(PETIKAN: Perisik Rakyat)

Tanpa Nama berkata...

Petikan dari Cyberboron:

Alhamdulillah. Akhirnya BPN bagi respon juga pada cadangan aku. Cuma terkeluar tajuk sikit je. Gomo cabar debat terbuka. Aku sambut cabaran tu bagi pihak blognet. Tapi perlu diulang sekali lagi - GOMO cabar debat terbuka, bila-bila masa dan di mana saja. Tak sampai sehari, BPN dah ubah 'terbuka' jadi 'tertutup'. PPC nak berdebat kat YM je. Tak boleh tunjuk muka.

Cenangau dah cari dewan. Ada tiga pilihan sama ada dewan Kg. Jambu, dewan Pokok Assam atau dewan pekan Trong. Kalau dapat debat kat kawasan khemah-khemah bilik gerakan UMNO-BN yang banyak aku nampak kat Bukit Gantang ni pun bagus jugak. Tapi tak tahulah macam mana nak dapatkan kebenaran.

Albanjari dan Topeng Perak dah ulas perkara ini. Oleh kerana GOMO nak berdebat tentang rakyat maka eloklah dibuat di depan rakyat. Sementelah cabaran itu pun jelas menyatakan 'di mana saja', dan GOMO menyerahkan penentuan 'bila' dan 'di mana' itu kepada pihak yang dicabar.

Kata GOMO "LU ORANG CAKAP SAHAJA BILA DAN DI MANA UNTUK KITA BERDEBAT DALAM MASAALAH RAKYAT".Sebab itulah aku kemukakan cadangan tarikh, tempat dan format debat itu. Sekira-kiranya patut juga kalau aku terus nyatakan tarikh dan tempat secara muktamad, tapi aku rasa lebih gentle kalau bagi cadangan dulu. Lepas tu bolehlah kedua-dua pihak membincangkan kesesuaiannya.

Tapi lain pula jadinya. BPN memaki hamun aku dan rakan-rakan blognet kerana menyahut cabaran itu. Jawaban BPN kabur dan bercanggah antara sesama mereka. GOMO terima, tapi tak boleh kalau 20 Mac. Selepas beberapa jam, macam setuju pulak dengan tarikh tu.

Parpu Kari hanya merapu macam budak-budak. Kawan dia si GOMO cabar blognet, tapi si Parpu minta DS Nizar turun berdebat. Memang merapu tak faham tajuk. Alih-alih boss BPN si PPC ajak debat online je. Debat melalui YM. Boss pun tak faham tajuk.

Bila PPC ajak debat melalui YM, aku dah nampak jawaban sebenar BPN. Bila geng PPC berlumba-lumba mencabar blognet supaya kemuka hujah kat YM malam tadi, semakin terang jawaban sebenar BPN. Debat terbuka tak diterima. Pakai YM je yang mereka sanggup. Cabaran GOMO "CAKAP SAHAJA BILA DAN DIMANA" dah bertukar jadi "JOM DEBAT KAT YM JE".

Aku masih mengharap debat ini jadi kenyataan. Albanjari mengulangi kesediaan blognet berdasarkan cabaran yang asal. Aku masih mengharapkan keberanian tulen BPN. Please jangan pusing-pusing cakap. Janganlah "terbuka" jadi "tertutup". Janganlah "dimana saja" jadi "kat YM je". Janganlah beralasankan keselamatan, tajuk, bil streamyx, buang masa dan seribu satu macam lagi.

Kalau hendak, seribu daya
Kalau tak mahu, seribu dalih

(Petikan: Cyberboron)

Tanpa Nama berkata...

byk yg syok sendirik jer pengomen kat sini, napa ek? tepu dah ni!

PAPA GOMO berkata...

SALAM PANGLIMA....
HUA..HUA..HUA...APA YANG NYATA DAH TERBUKTI DI SINI ADALAH SIKAP BLOGGER PENCACAI ANWAR AL-JUBURI DALAM MEMAINKAN SESUATU ISU...

APA YANG NAK KALUT SANGAT???
KITA BLOGGER....BUKAN YB.....
SO DEBAT??? BLOGG??? FORUM??? YM???
YB??? TV??? RADIO??? LIVE???

HUA..HUA..HUA....
NAMUN AKU KAMI DI BPN TAK GENTAR NAK BERHADAPAN DENGAN PUAK-PUAK PELIWAT AL-JUBURI NI SEMUA....

JANGAN KATA KAMI DI BPN PENAKUT!!
SEDANGKAN PUAK-PUAK BNM SEDANG KEPANASAN DENGAN HAL DAN MASAALAH PELIWAT MEREKA ITU SENDIRI...

HUA..HUA...

Lawyer Garang berkata...

Syabas!

Congratz u guys were great...
Saya selalu juga berhujah with those frenz who r professionals yg mencintai PR style...

Really difficult to convince them kegagalan PR, tapi bila kita berckp soal bangsa melayu baru la bole longgarkan sket minda mereka nie...

chot berkata...

gomo

apa citer ko ni...

lain kali cakap guna kewarasan kepala otak

bukan cakap guna napsu..

kalau tak berkemampuan nak berhujah..jgn berhujah..adakah ini gimik kau untuk menarik orang ke blog kau?

setakat blog yang penuh dengan mencarut2 tak payah le...tulis le sesuatu yang ilmiah..

ok..

ni kira aku ckp guna nada yg sopan

Tanpa Nama berkata...

PPC, Parpu Kari and Gomo, sah lah korang ni penakut...aku pun x phm la, korang yg ajak deat terbuka pastu korang ubah nak ikut ym pastu salah nyer geng PR sbb xnak sahut cabaran kt YM...korang dan kuncu2 korang ni sah2 penakut...cabar pastu lari...buduh betul la sapa leh percaya kat geng2 BPN nie...dah sah2 takut...

Tanpa Nama berkata...

Salam semua,

Perlaksanaan tidak semudah kata-kata.
Jika YM dan Chatroll pun takut.
Mahu berjumpa di luar?

Jika tidak mahu berdebat secara maya, kenapa jadi blogger?
lebih baik jadi penceramah. Ceramah dari satu tempat ke satu tempat.

Tak payah guna internet..

Apa-apa pun tahniah pada team BPN semalam..
kegagalan BNM menyediakan pasukan semalam menandakan mereka tidak kuat.
Kegagalan mereka ini diterjemahkan dengan alasan kita setakat berchatting bukan berdebat.

Jika cabaran tidak disahut, jangan bicara soal perjuangan.
Jangan cuba mencabar, jika anda sendiri segan menerima cabaran.

EQUILIBRIUM berkata...

muahahahahaha apa lagi lawak lepas ni ye

ladybird berkata...

Bravo kepada blogger BPN!!!

anwaribrahimdotcom.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

hoi gomo

sapa yang penakut, ngko yang cabar orang dulu, bila dimana saja, tapi tak berani,,, eeek maluuuu daa

gooomoooo... omok

chot berkata...

kumbang

sungguh tolol pemikiran kamu ni

payah le nak cakap ngan tolol cam kamu

yelah...kamu hero..

hero bangang

PARPUKARI berkata...

PALOI, LAGI SATU LAWAK IALAH KETUA AMK KENCING DALAM SELUAR SIOT...PEHHH MEMALUKAN BETUL...ITULAH MENGGAMBARKAN BETAPA PENAKUTNYA KORANG NI SEMUA...MUAHAHAHAHAHA

http://parpukari.blogspot.com/2009/03/yb-fairus-tkm-1-pp-akan-meninggalakan.html

PARPUKARI berkata...

SEMALAM KITA MENANTI TANPA GENTAR NAMUN TIDAK KELIHATAN SEEKOR NYAMUK PUN DI SANA, ADA JUGAK 2-3 LANGAU YANG BERLALU NAMUN, KAMU SEMUA NI TERLAMPAU PENAKUT ADANYA..MUAHAHAHA

AKU SETUJU DENGAN KUMBANG, KITA BUKAN PENCERAMAH, KITA BLOGGERS, SO PLS ACT LIKE ONE OR QUIT OK...

DONT ACT STUPID LA, U CHEAP SKATE FCUKATAN RIOT..

Panglima Perang Cyber berkata...

Jam 4 petang saya baru sempat menjenguk komen komen sahabat bpn dan opposisi bpn.

Rasa terkilan tak dapat jawab awal2..

Lagi terkilan saya tak dapat rasa marah baca komen mereka kerana tulisan mereka menggambarkan di tahap manakah iman dan juga amal mereka.

Hal hal ghaibiyyat tu tak dapatlah saya nak ulas, nanti salah susah nanti.

Saya sebenarnya mengasaskan team bpn dengan tujuan menyatukan blogger pro kebenaran. Ia berada di mana mana dan boleh jadi perkara yang benar di sisi PAS juga kami akan sokong..

Cuma apabila dah ramai join maka saya dengan sendiri diangkat jadi Ydp BPN..kami tak ada pemilihan kerana kami satu tubuh yang memahami satu sama lain dan tidak ada berhajat ingin menjadi mulia sebagai ketua atau rasa terhina kerana menjadi orang biasa.

Saya tak mengaku saya pandai dan saya juga bukan nabi untuk diletak title Maksum namun saya sedia menerima kesalahan dan mengakuinya.

Kesilapan saya memang benar ada yakni ketika menyangka BPN dicabar oleh BNM untuk berdebat. Saudara GOMO ada menghubungi saya hal tersebut.

Saya menulis di komen blog sebelah sana dengan sangkaan tersebut dan saya beru menyedarinya selepas berpeluang menanyakan kembali asal usul kisah tersebut dengan Saudara GOMO.

Saya akui kesilapan saya dan saya mohon maaf atas kesalahan itu.

Namun selepas diadakan pengumuman debat dan dilangsungkan semalam maka saya tidak pula mendapat respon dari sana bahawa mereka tidak akan hadir.

Baru hari ini saya diberitahu dan membaca alasan3 mereka. Tak sampai seribu pun alasan tersebut walaupun mereka kata saya bagi 1001 alasan menolak untuk bertemu di alam nyata..

Mereka tak jujur jika dikira kepada proses debat untuk mencari kebenaran tersebut. Jika mereka benar benar ingin mencari kebenaran tentu mereka sanggup di mana sahaja dan bila bila untuk tujuan itu.

Namun, apa yang dapat dilihat ialah mereka semakin ghairah dan galak menulis kata kata yang tidak enak dibaca serta menyamar di tempat blogger bpn..

Apa matlamat mereka sebenarnya ?

Jika demikian maka jelas sekarang kepada kita siapa sebenarnya yang bersikap keanak-anakan dan siapa yang bersikap matang serta gentlemen untuk menghadapi lawan dengan hujjah dan penjelasan.

Ada berani hantar wakil dan kita berdebat lagi di chatroll malam ini...

Saya tunggu dan terus menunggu jika ada wakil paling hebat mereka untuk datang berdebat dengan kita..

Siapkan hujjah2 anda dan kami sedia dengan apa jua topik untuk melawannya..


Hidup BPN !!!

chot berkata...

parpu kurtu

setakat cari pasangan kat internet toksah riuh...

kalau dah tau korang bloggers...

lain kali jangan ler ajak berdebat

lain kali ajak ler berchatting

bangang

parpu kurtu gay

PARPUKARI berkata...

HIDUP TUAN PANGLIMA! YA KITA TUNGGU ANYTIME...DATANG LAH KALAU NAK BERDEBAT APA SAJA ISU KAMI SUDI MEMBELI...MUAHAHAHAHA

CAYALAH TUAN PANGLIMA, TEMAN BAGGA BETUL DENGAN TUAN PANGLIMA NI...MUAHHAAHAHAHA

chot berkata...

ler....

nak buat skali lg ke??

taper..tp mcm biasa...parpu kurtu akan kelam kabut...

Tanpa Nama berkata...

aku simpati tengok tahap pemikiran BPN Bloggers.Telah maklum kalau stakat nak berforum dalam YM or chatroll macam budak budak baru nak naik la . Memang Bloggers adalah sebahagian Alam Maya tapi bila ajak berdebat Realiti la sikit...salah ker Blogger Berdebat face 2 Face...??? or hang semua ni mmg x daq TELOQ (pompuan kot) or hang semua mamat awww awww...

That's y la tak brani secara REALITI...ntah2 semua "muka pecah umah" tu la sanggup sekadar chatroll jer...

Dah la Bloggers PR x yah la kita layan sangat BPN ni..kalau dia hujah berilmiah kita layan dorang tapi kalau setakat berhujah macam budak "kurengggg" jer...maafkan jer la...especially GOMO (no.1 Anwar fan..coz sikit2 Anwar) Bangga Anwar siott...hahaha
Nak tanya sikit pada GOMO...hang ada masalah keluarga ka??..(asyik mencarut jer) Hang dibesarkan oleh parents hang dengan mencarut ka?? Kalau jawaban Ya...(memang bukan salah hang) Kalau Jawaban TIDAK... (baik hang pi makan ubat cepat2...eh)

Akhirkata para bloggers PR KITA FOKUS 3 PRK - BKT GANTANG,SELAMBAU & BTG AI

gempurrrr!!!!

Xeno berkata...

Yeah, diorg berani ber 'anonymous' saja...baling batu sembunyi tangan hahaa

sama la cam kat youtube...nama sebenar org xtau.

Epic win lolz

Cari Blog Ini

Translate