Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

23 Februari 2009

Makluman Penting kepada Ahli BPN - Chatroll Palsu




Saya menerima aduan dari Saudara GOMO tentang kewujudan satu lagi Chatroll bernama Parlimen Blogger Pembela Negara. 

Ia didaftar atas nama Sahabat Gunung 9506 ( blog beliau di sini) yang boleh anda klik di sini http://chatroll.com/sahabatgunung9506/videos

Ia tidak menjadi masalah jika ditulis Chatroll Sahabat Gunung namun ia telah menjadi satu perkara yang menimbulkan kekeliruan dan saya perlu menghebahkan kepada sahabat sahabat yang lain agar tidak turut keliru dan menyangka ianya chatroll baru BPN.

Saya dengan ini meminta jasa baik Sahabat Gunung agar menukar tajuk Chatroll beliau kepada nama lain yang tidak menyerupai Bloggers Pembela Negara.


Itu sahaja dan terima kasih ...


22 ulasan:

blogresipi.com berkata...

Salam Panglima,

Saya ingin cadangkan agar panglima dan rakan-rakan hebahkan lagi kewujudan Barisan Bloggers Pembela Negara. Mungkin dengan mewujudkan T-Shirt atau Car Sticker.

Harap dipertimbangkan. Terima kasih.

www.permatangpauh2u.com

AbgTuah berkata...

Salam pang5..

Dari blog sahabat Gunung kawan dapati beliau seorang UMNO yg baik.

Mungkin agaknya beliau hendak meletakan CHATROLL BPN di blognya..

Mungkin beliau tak faham cara bahawa yg perlu dibuat adalah mengambil kodnya sahaja.

Jadi mungkin sefaham beliau...perlukan pendaftar CHATROLL baru...hehehe

Tak mengapa jika beliau telah mendaftar CHATROLL baru..tetapi sebagaimana saranan pang5..bagi mengelakan kekeliruan eloklah saudara SAHABAT GUNUNG menukar nama CHATROLL tersebut.

sumandak bayu berkata...

Salam Pang5,

Btoi gak risau rakan-rakan BPN lain keliru tahap GABAN bila nampak ada yang hampir serupa chatroll....

Ape pun harap SAHABAT GUNUNG respon cepat-cepat ye... sebab bloggers ni macam pakar dalam IT gak..... blog dia cukup INDAH.... mustahil gak boleg tersilap CHATROLL.....(ops talabih suda)

Panglima Perang Cyber berkata...

apa yang penting ditukar nama tu kepada nama yang sesuai.

kita bimbang ada pihak asing menggunakan nama sahabat gunung demi kepentingan diri atau parti atau agenda mereka sendiri.

BPN hanya satu dan ia adalah demi menyatukan suara kita, arah kita dalam satu akidah..

Hidup BPN !!!

Unknown berkata...

Cadangan baik dari Permatang Pauh tu..

Kita tunggu saat saat benar benar kukuh dan paling cepat pendapat saya November tahun depan dapat kita buatlah sticker atau baju t-shirt utk bloggers kita.

Cuma adakah ia tidak berbahaya?

Tanpa Nama berkata...

salam pang5
saya juga menyokong penuh cdgan kunang2 jika saudara menyediakan sticker atau t-shirt..mungkin pang5 blh mengadakan satu tabung kutipan atau ape saja cara aslkn identiti BPN blh dikenali. dh tiba masanya kita keluar dr pertapaan kita..

ada lg satu cdgan dr sy..apa kata kita adakan perjumpaan para blogger gabungan BPN dan GAP atau AIDC. ini hanya cdgn sy saja. harap saudara pertimbangkan

Tanpa Nama berkata...

ari tu saya dah cadangkan bpn standby buat banner 8x4 kaki. taruk logo bpn, nama dan alamat blog. lepas tu kalau ada mana-mana 'perhimpunan aman damai' terutama yang dianjurkan oleh bukan penyokong PKR, BPN boleh ambil kesempatan itu untuk mempromosikan nama BPN.

sahabat gunung tu saya kenai dia. kalu esok sempat saya singgah opis dia, insyaAllah.

Amz CamPro berkata...

ooo..yeke? aku bru prasan ade chatroll lain yg mcm BPN..tp yg kite pnye btul kan? heheheh...xpe,biaselah tu,mybe die x sengaja,arap die dpt tukar name lain n die kre bleh francais kan chatroll die..hehe..hidup BPN! stuju gak wat bju tu tp yg over sgt design die...heheh

Tai berkata...

Wey Panglima, esok aku nak habaq kat hang satu berita. Bulan empat. Tulah pembayang dia.

Cheguman berkata...

Saya sokong cadangan buat t-shirt tu. Malah saya cadang nak lekatkan logo dan nama BPN pada jaket saya.

Saya percaya satu hari nanti pandangan BPN perlu diambil kira oleh semua parti politik di negara kita.

Buaya-Merah berkata...

salam semua..mcm ne nak join BPN nie..kena yuran tak?HIDUP UMNO!!!!

PEJUANG CYBER berkata...

Salam Panglima...

Maaf sekiranya saya menganggu Panglima…

Panglima adalah YDP BPN… Saya berharap Panglima dapat mengambil tindakan kepada salah seorang ahli BPN yang begitu BIADAP dan menghina Perdana Menteri Malaysia…

Perbuatan budak hingusan ini boleh menjejaskan nama baik BPN… Sila lawati blog si Biadap tersebut di http://garamanis.blogspot.com/2009/02/permintaan-terbuka-kepada-yab-dato-seri.html

Ali Abdullah berkata...

salam Panglima,

Kawan sangat-sangar bersetuju dengan cadangan kunang-kunang agar kita membuat satu tshirt ataupun sticker kereta BPN.

Ini secara tidak langsung akan menarik perhatian lebih ramai orang dan mempromosikan kumpulan kita.

Ali Abdullah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ali Abdullah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ali Abdullah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ali Abdullah berkata...

maaf panglima,

komputer kawan hang, kawan klik banyak kali jadi komen tu datang berkali ganda dan mengganggu. hehe..sorry ye

sahabat gunung berkata...

Assalammualaikum.

Maafkan saya, saya tidak tahu pun mengenai benda tu. Saya amat berharap agar Pang5 dan rakan-rakan lain dapat memaafkan saya.

Saya akn lihat semua benda tu, adakah ada org sudah menggunakan komputer saya utk membina 'benda' tu, tapi saya memikul tanggungjawab ini.

Insya-Allah, berikan saya tunjuk ajar bagaimana nak menghapuskan benda tu dari terus wujud.

Sekian, terima kasih

sahabat gunung berkata...

Sekali lagi saya mohon maaf di atas kesilapan saya tu. Saya baru perasan, memang pada awalnya saya tersalah masuk kod, tapi seingat saya, macam dah padam.

Saya akui kesilapan saya. Maafkan saya sekali lagi, saya cuba perbaiki pagi nie, namun apakan daya, chatroll busy plak.

Internet kat opis saya nie pun sejak balik Kuala Terengganu nie, banyak masalahnya.

terima kasih buat sahabat-sahabat yg memaafkan ke'lembap'an saya nie.

Untuk pengetahuan semua, saya bukannya Pakar IT, sekadar meminati dunia IT nie sahaja.

Akhir kata,'Saya budak baru belajar, banyak salah dan silap...tolong tunjukkan'.

Assalammualaikum.

Panglima Perang Cyber berkata...

terima kasih komen sahabat2 BPN semua.

- t-shirt sticker cadangan yang baik dan kita pasti ada risiko dan manfaat di sebalik perlaksanaannya.

- Blogger BPN seharusnya menyokong PM sekarang dan bakal PM kita bulan depan demi memastikan 'kepentingan awam' dan 'rakyat' akan terjamin.

Artikel seperti garamanis harus disiasat dengan teliti sumber dan implikasinya...Cukuplah penafian dalam Utusan Malaysia hari ini menjadi sandaran kita. Berbohong atau benar itu adalah urusan mereka dengan ALLAH MAHA KUASA.

- Harimau Malaya : keahlian BPN tidak dikenakan bayaran...sekadar siar logo BPN siar list BPN dan juga resolusi terkini BPN..

Jangan lupa juga add email saya dalam YM saudara untuk makluman dan langkah yang perlu kita buat serta blog mana yang harus kita lawat atau lawan.

Salam dan semoga BPN semakin hebat dan mantap dari hari ke hari.


Amin.


terima kasih semua dan selamat berjuang.

Hidup BPN !!

Pembela Melayu berkata...

pada cadangan saya nak buat stiker ker t-shirt ker...ini bermakna kita mempunyai 1 pasukan yang cukup hebat....kita berani bersemuka dgn saper saje...bukan seperti mereka2 yang menggunakan Anonymous ataupun nick dalam kurungan guest buat apa...ini semua penakut punya keje...KITA ADALAH PENENTANG PEMBANGKANG YANG BERMARUAH DAN BERANI!!!!

Panglima Perang Cyber berkata...

Kita boleh pakai baju dan guna lambang tersebut ketika perjumpaan sesama kita.

Penting juga dibuat perjumpaan dan disiarkan gambar di blog2 kita untuk membuktikan kita blogger pembela negara.

Yang tidak takut walau sedikit pun.

Cari Blog Ini

Translate